:-)

Have a great day

>

Glitter Graphics

Welcome

 Welcome!

Thanks

פעמוני החדשות...

כדי להיכנס לידיעה עצמה יש להקליק על הכותרת

יום רביעי, 30 באפריל 2008

ה – 60 של הנשים

 

ה – 60 של הנשים/ רותי קינן

למה ישראלית בת 60 נראית טוב?

הילדות שנולדו עם המדינה שירתו בצבא וכשפשטו את המדים נכנסו ישר למיני, חשפו את גופן בביקיני, הדגישו את עיניהן באיפור שחור ושחררו את התלתלים.

היום הן קוראות תיגר על מראה הסבתא הקשישה ונראות סקסיות, נועזות, חופשיות ומטופחות מאי פעם.

 

הן נולדו כשהמדינה הייתה בחיתוליה ונגמלו מהמוצץ והבקבוק כשהחלב של "תנובה" עוד הגיע עד הבית עם האוטו הירוק של החלבן. אבל בעוד שאמהותיהן רקדו הורה עם הקוקו והסרפן – הן עלו על וספות ופיזזו בדיסקוטקים, לבשו שמלות ארוכות ומכנסי "סן טרופז" , פיזרו את שערן לרוח, סגדו לגלולה ולחופש והעדיפו לעשות אהבה ולא מלחמה. כשבנות ה-60 של היום היו אמהות, הן לא רצו עם הבננה  אחרי הילד, אלא היו עסוקות בבניית קריירה, השאירו את הילדים עם המטפלת, נסעו לחו"ל  ונדבקו בטרנרים האחרונים, השתקעו בבתים מרווחים והשקיעו סכומים נכבדים במלתחה ובמדף התמרוקים. בארונות שלהן חוגגים מותגים בינלאומיים ופריטים שנרכשו ברשתות אופנה מעודכנות.

אל תקראו לי סבתא

כשבת ה- 60 של היום פוקחת עין ומביטה במראה נשקפת אליה דמות שונה לחלוטין מזו של סבתה, שהייתה בת 60 במחצית הראשונה של המאה ה-20. "השאיפה של להיראות מכובדת", אומרת גליה תורן חן, מנהלת התקשורת של חברת "שסטוביץ". "בארץ העריצו את הסבתא החלוצה, שהטיפוח לא עמד בראש מעייניה, אבל מחו"ל, מאמריקה ומאירופה, הגיעו מודלים לחיקוי של נשים עם תסרוקות מוקפדות, ששום שערה בהן לא זזה מהמקום ואיפור שהדגיש שפתיים אדומות". אחת הדמויות המייצגות היתה הדוכסית מווינדזור, שדגמנה ל"רבלון" את ליין האיפור בשנות ה-40.

הילדות שנולדו עם המדינה גדלו בשכונות, שירתו בצבא וכשפשטו את התלבושת האחידה ומדי צה"ל נכנסו ישר למיני, חשפו את גופן בביקיני, הדגישו את עיניהן באיפור שחור וכבד וצפצפו על השכנים.

אחרי שכבשו את שיערן באבו-עגילה והעבירו לדום מתוח כל תלתל סודר, הן מרדו סופית ברולים ובקסדות הכבדות של מכונות הייבוש, הצביעו לטובת הפן, קראו דרור לתלתלים ושברו את כל הכלים.

על החופש והדעתנות הן לא מתכוונות לוותר: בנות ה-60 של היום חסרות גבולות ואין להן קווים אדומים (אפילו לא בקצות הציפורניים). הן קוראות תיגר על מראה המטרונית הקשישה ומעוניינות להיראות סקסיות, נועזות, חופשיות ובעיקר מטופחות.

המודלים שלהן הן ג'יין פונדה הנגון-קונפורמיסטית, סוזן סרנדון הסקסית וג'ן ליאן מור הנועזות.

העולם שלהן

סקר שערכה חברת "לוריאל פריז" בקרב בנות דור ה"בייבי בומרס", שנולדו אחרי מלחמת העולם והיום הן בנות 60 בערך, הראה כי 74% מהן מרגישות צעירות – 45% בעשר שנים מגילן האמיתי. ניסיון לשרטט את דמותה של בת ה-60 המודרנית על-פי אותו סקר מעלה כי היא משכילה ופעילה, אופנתית, מבוססת כלכלית, מעודכנת בטכנולוגיות ובחדשות, נהנית נפנאי ואוהבת להשקיע במראה שלה זמן וכסף. האפיון הזה לא מפתיע, אם מביאים בחשבון שבנות הדור הזה בדיוק נמנו עם מי שטבעו את המושג "העולם שייך לצעירים". הן לא התכוונו לגיל הכרונולוגי.

"העלייה המשמעותית בתוחלת החיים והצורך להתמודד עם בעיות הגיל מצד אחד, והמסר המועבר מדי יום  על-יד מערכות המדיה והתקשורת המתקדמות שהעולם שייך לצעירים וליפים מאידך גיסא, גורמים למודעות הולכת וגוברת בנחיצות של הופעה נאה ומראה צעיר להשתלבות טובה יותר בחברה", אומר ניר אברם, היועץ המדעי של חברת "קרליין" בחברות הקוסמטיקה מתורגם הצורך הזה לשפע תכשירי אנטי-אייג'ינג,  שמטרתם להצעיר את העור, או לפחות לעכב את הזדקנותו.

יותר תכשירים

ואכן, אחד התחומים שבהם יש לבנות ה-60 של היום יתרון מובהק על-פני בנות גילן לפני 60 שנה הוא המגוון המרשים של חומרי טיפוח מתקדמים וייעודיים העומד לרשותן. "עד שנות ה-60 של המאה ה-20 הסתפקו הנשים בקרם עשיר אחד ששימש כתכשיר רב שימושי – לבוקר, לערב, לעיניים ולצוואר", אומרת מירב אליהו, מנהלת הרכש ברשת "אפריל'"  "היום עומד לרשות הנשים מגוון עצום של תכשירים ייעודיים – לא רק לאזורים שונים של הפנים, ליום וללילה, לכל סוג של עור, אלא גם לצרכים המשתנים של בני גילים שונים, כולל 60 פלוס".

מעיון בארכיונים של חברות ותיקות כמו "גרלן" מתברר, שלא כדאי להתקנא בשגרת הטיפוח והאיפור של הנשים באותם הימים: "הקרמים שנועדו לטפל בקמטים וביובש היו כבדים ושומניים. הגוון ההולם לבנות 60 נקרא ראשל – ורוד אפרסק מזעזע למדי", מספרת תורן חן. "ההבדל המשמעותי ביותר בתכשירי הטיפוח של הים נעוץ במרקמים שלהם. היום ברור שהיעילות אינה נובעת מהשומן שבקרם אלא במרכיבים הפעילים שבו ולכן גם התכשירים המיועדים לעור בוגר נספגים מיד ואינם גורמים לתחושה שמנונית ולמראה מבהיק".

תיקון ומניעת נזקים

כנשים צעירות סירבו בנות ה-60 של היום לאמץ שגרת טיפוח מעייפת כמו זו שאפיינה את הדורות שקדמו להן. הן הצביעו בעד המראה השזוף והפקירו את גופן ופניהן לשמש בלי להבין את הנזקים הכרוכים בכך. ביחד עם ההכרה בצורך הדחוף באינטגרציה חברתית, בשימור מבנים חשובים ובטיפוח הסביבה, התברר לבנות הדור שגם עורן לא יצא בזול מהתהליכים הקוסמטיים המזורזים שעבר, "חברות הקוסמטיקה המובילות משקיעות מיליוני דולרים במחקר ופיתוח של תכשירים לתיקון נזקים בעור", אומר ניר אברהם. "ההבנה המעמיקה והולכת בפענוח תהליכים ביולוגיים והבנת המנגנונים המאפשרים תפקוד תקין של התא, עומדת היום במרכז המרוץ להשגת נעורי הנצח של העור".

רתימת המדע לצורכי היופי הביאה למהפכה ם בגישה לטיפוח. בעוד שהנשים בעבר קיבלו את הזדקנות העור כגזירה משמיים שאין הרבה מה לעשות כנגדה, בשנים האחרונות החלו מדברים על תיקון נזקים, אך גם על מניעה. " הרפואה האסתטית והקוסמטיקה הפרה-רפואית מפתחות היום טכנולוגיות המאפשרות למנוע נזקים לעור עוד לפני שהם נגרמים", אומרת ליאת פליסר, סמנכ"ל הדרכת יופי ב" דרמל גרופ". "נשים מגיעות היום לגיל 60 במצב הרבה יותר טוב מאשר בעבר".

לייזה המאירי, מנהלת ההדרכה של "אסתי לאודר", מאבחנת בפרספקטיבה של 60 שנה שמקרם אחר שעושה הכל עברה תעשיית הקוסמטיקה להתמקדות בפיתוח מוצרים המעניקים פתרונות קוסמטיים למצבי עור שונים. "יש שבהן התכשירים אינם פונים לקהלי יעד לפי גיל מסוים, משום שהיום יש נשים בנות 60 עם עור שיכול להיות מוגדר רגיל עד מעורב".

מוצרים ייעודיים

חברות אחרות דווקא מייעדות מוצרים ייחודיים לבנות השישים פלוס, פלח שוק המזוהה היום כבעל כוח קנייה עצום. אם בתקופת האמהות והסבתות שלהן לא העזו לשאול אישה לגילה (והיא ממילא לא היתה מעלה על דעתה להסגיר אותו),  היום הן מצהירות בלי בושה על גילן האמיתי. לפעמים היא משתמשת בסממני הגיל בהצהרה על כך שהיא חיה בשלום עם תופעותיו;חלק ניכר מהנשים שהשתתפו בסקר שערכו ב"לוריאל פרופסיונל" לרגל השקת צבעי שיער מיוחדים לגילאי 60 ציינו שהשיער הלבן הוא חלק מהן ואין להן עניין להסתיר אותו, אלא להשתמש בו כפריט אופנתי.

"המגמה כיום בקרב בנות 60 ויותר היא לעבור למוצרי טיפוח הנותנים מענה לסממני הגיל", אומרת שרון אייזן כהן מ"דיור", שלה סדרת טיפוח המיועדת במיוחד לגיל הזה. אורלי עוז שמואל ב"קלרינס" ממקדת עוד יותר את הבעיה: "בגיל הזה חשוב לספק לעור שני מרכיבים עיקריים: תחליף להורמון האסטרוגן והרבה לחות והגנה".

תורן חן טוענת שהלקוחות בנות ה-60 מחוזרות מאוד בתחום הקוסמטיקה. מירב אליהו מ"אפריל" מוסיפה שהן בדרך-כלל נאמנות מאוד לסניף מסוים ולדיילת יופי שאתה הן נוהגות להתייעץ, והן גם חברות במועדון לקוחות.

שיחות יופי

בנות ה-60 מקדישות את שעות הפנאי שלהן לטיפוח עצמי ומחליפות את סודות היופי הגלויים שלהן כמו שאמהותיהן היו מחליפות מתכונים. המודעות ההולכת וגוברת לשמירה על הבריאות באמצעות ספורט, תזונה נכונה והקפדה על איזון בין הגוף לנפש לא פוסחת עליהן והן ממובילות תרבות הני-אייג'. "הנשים היום מודעות לכול טיפולי האסתטיקה, כמו הזדקנות למילוי קמטים, בוטוקס להרמת גבות, הדגשת תווי פנים באיפור קבוע, טיפולים במכשירים ובקרני לייזר לחיזוק שרירי הפנים ולהסרת הכתמים, וגם  פתוחות יותר לטיפולים אסתטיים כירורגיים, כמו פילינג עמוק וניתוחים פלסטיים", אומרת בעלת רשת מכוני היופי רונית רפאל.

הטיפוח בקרב בנות ה-60 חוצה גם גבולות של מעמדות ומגזרים. "במגזר הדתי האמא הבוגרת נראית לעתים קרובות טוב יותר מהבנות שלה" אומרת ליאת פליסר. "היא פנויה יותר, נחשפת יותר, מודעת יותר ובעלת אמצעים לטפח את עצמה, ומה שיפה – הבנות, בניגוד לעבר, גם מתייעצות איתן בנושאים אלה".

הכל השתנה בהרגלי הטיפוח של נשים מקום המדינה ועד היום, מסכמת דליה בר דור, מנהלת ההדרכה בחברת "אלפא קוסמטיקה", המודעות עצומה, המידע רב הערך מעניק להן אפשרות להגן על עצמן, לשמר את עורן ולהיראות יותר צעירות. גיל 60 הוא ה-40 החדש".

 





אין תגובות:

The Beauty of Rings Bells

...Nature’s

Nature’s Best Photography

הונג קונג הקלאסית / classic Hong Kong

הונג קונג הקלאסית / classic Hong Kong

אמנות

האדריכל, האמן והצייר - סשה סורשר

תמונות מג'מייקה / Pictures from Jamaica

תמונות מג'מייקה / Pictures from Jamaica

בתים מוזרים בעולם/ Strange Buildings of the World

בתים מוזרים בעולם/ Strange Buildings of the World

העיר פטרה – בירדן / The city Petra in Jordan

העיר פטרה – בירדן / The city Petra in Jordan

אנשים שיכורים/ drunk people

אנשים שיכורים/ drunk people

...That moment just

That moment just before the pain begins

planet Photos

planet Photos

...TURKEY in the

TURKEY in the European Union

...

The Day God Dropped the Paint Box

ספר אורחים

הירשמו לספר האורחים שלי / Sign Up To My GuestBook

אנא בכח

אנא בכח - עובדיה חממה / Ana B'Ko'ach by Ovadia Hamama

World Clock

ארכיון הבלוג